the name

Något som är det klurigaste jag stött på är just namnet. Vad skall företaget heta? Vad behöver namnet ha för innebörd, funka i alla länder, lätt att minnas etc. Jag ville inte ha mitt namn eftersom det är inte sån jag är som person, jag vill inte rikta fokus på mig som person, utan kläderna jag skapar. Och för det andra hoppas jag att fler människor kommer vara delaktiga i företaget i framtiden, då vill jag inte sätta bara mitt namn på märket.
 
Så det blev i alla fall:
 
LULU

Det var något någon kallade mig en gång, inget smeknamn som fastnade men namnet fastnade hos mig.
Jag tänkte kanske LULU clothing, LULU´s eller helt enkelt bara LULU.
 
Vad tror ni? låter det OK som ett klädmärke?
(skulle verkligen behöva era åsikter :))
 
Försöker jobba lite på logotypen, vilket är supersvårt! Jag vill ha den så enkel som möjlig, men inte tråkig.
to be continued..
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny Karlsson

fin blogg!
va gärna med i veckans blogg som du hittar på min blogg!
direktlänk: http://www.nattstad.se/jkaarlsson?id=4218364
kram

2012-09-27 @ 21:34:03
URL: http://www.nattstad.se/jkaarlsson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0