DIY skönhet

 
 
 
 
Jag har alltid varit rädd och försiktig med både vad jag stoppar i mig (läs oftast, godis är ju rätt gott) och vad jag applicerar på min hud. När man växer upp  med dålig hy i tonåren lär man sig allt man kan om vad som är bra för huden och inte. Detta var starten på mitt intresse för ekologisk och naturlig hudvård. Det första jag blev jätterädd för var MINERALOLJOR och började då undvika allt som innehöll detta. Men idag i vårt välinformerade samhälle vet jag också att man borde  kanske undvika tvål, alkohol och kemiska konserveringsmedel i det vi kletar på huden. Ja, det är en hel vetenskap.
 
Men då tänkte jag, äsch vafan jag gör det själv istället!
 
Och nu letar jag efter det perfekta receptet  för duschcrème, schampo och balsam.
 
Jag hittade ett recept på schampo jag tänkte testa:
 
For normal hair
Någon som sysslat med detta?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0